Verdens beste boller?

Diposkan oleh Unknown on Thursday, May 10, 2012

Verdens beste boller? -


I g�r pr�vde jeg meg p� en ny bolleoppskrift;) Eller n� juger jeg, for det er faktisk andre gangen jeg pr�ver meg p� under en uke..... 

uhuk="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEilWVz-nNzHiQkBnG8_9NZFHYB9Pn_DZQAdHRlUvQEEFppaLkNLgBK0Ssx2xMZrjtZdTmoKHP5eOm_Q8-n-xLaWeX2Nw2IHe0viXXJuhJXmJguHSBDOUVA2HraCT-9Lcb6QEpbJoCaAw4mW/s1600/IMG_3661.JPG" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

F�rste fors�k endte ikke s� bra da veske blandingen skal kokes opp og avkj�les......
Mor i huset er en rastl�s sjel og ting skal skje fort....s� resultatet ble at gj�ren d�de i den varme vesken.....og bollene ble flate harde steiner! 

uhuk="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgN2nDe2bZDdzcdG15fby6bIEIUNXFUVs3P_g-ruEiA7zxza6OnBUD_X8ti0fAgXraTXD5sIxndiwte4dXkhLmqR0mrZdELJWEkbx42Yg-pChCFB0POnSaffp-56_n3u64lb8j3VfyIIzqe/s1600/IMG_3724.JPG" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Men jeg gir meg ikke s� lett, s� jeg pr�vde igjen! Men denne gangen lot jeg det st� tils det ble kaldt;)Det stod i oppskriften at dette er verdens beste boller! Og det er nok ikke s� langt unna sanheten! For de var kjempe gode og jeg kan trygt anbefale oppskriften!
uhuk="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiABdjeYd62pWrTA_Qcw6u8TLex_fcm3gPKF8HztVFJLtqpeNb7Sv4NF4yAtyPqD3w_a9LNMkts9DxKpm38SPZQZTIgBbJwHx_Q4zWONBDn6o77o2sbGmwjSentmzbCFNBdrVxpsRLXQmjp/s1600/IMG_3735.JPG" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

1 liter melk
300 gram margarin
250 gram melis
100 gram gj�r (fersk) (2pk t�rr)
1,5 kg hvetemel
0,5 � 1 ts kardemomme

Pynt:Litt melis som drysses p� toppen

kok opp melk, sm�r og melis under omr�ring � avkj�l til fingertemperatur � r�r ut gj�r i v�ske hvis fersk � bland hvetemel og kardemomme � spe p� med v�sken og elt til smidig deig.
trill ut bollene med det samme (ca 40 stk) og hev i ca 1 time � pensle forsiktig med egg f�r steking � midt i ovnen 225 grader � 7 � 10 min

Disse trengs kun � heves en gang! Og tilpass melblandingen for det kan godt hende at du trenger mer mel. Deigen skal v�re smidig og glatt og ikke klissete. Min erfaring er at jeg faktisk ville ha etterhevet bollene i 2 timer....da det er dobbelt oppp med gj�r i oppskriften! Og s� droppet vi melis p� de fleste bollene;)    Lykke til:) 

Title : Verdens beste boller?SEOer Mendem5
URL : http://seomendem.blogspot.com/2012/05/verdens-beste-boller_10.html
Jangan lupa untuk membagikan artikel Verdens beste boller? ini jika bermanfaat bagi sobat.

Posts related to Verdens beste boller?:

0 komentar | add komentar

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.